Cum arată niște rezultate tangibile în campaniile de publicitate derulate prin Google Ads?

Multă lume se plânge de lipsa de rezultate a campaniilor de publicitate derulate prin Google Ads, dar acest lucru se datorează strict incapacității de a defini și de a respecta o strategie de marketing viabilă
- aprilie 2023 -

Priviți imaginile de mai sus. Dați click pe ele.

Ele reprezintă rezultate concrete, tangibile, din câteva conturi de Google Ads pe care le administrăm noi, la Pinbud. Rezultatele sunt foarte recente, din martie 2023. După cum se vede, pe unele rezultatul depășește un RoAS de 2000%, adică 1 RON investit, 20 RON obținuți. În trei conturi bugetul e exprimat în RON, în altul în dolari. 

Sigur, am selectat în mod voit conturile cu cel mai mare succes, de fapt conturile în care cifrele succesului sunt de-a dreptul spectaculoase. Fiindcă avem și conturi care raportează RoAS de 4-600% sau care nu raportează deloc o valoare RoAS, pentru simplul motiv că rezultatele se măsoară în leaduri, nu în vânzări.

Dar sunt conturile cu RoAS de 4-600% mai lipsite de succes decât celelalte? Noi zicem că nu: totul depinde de media industriei. Sunt industrii și nișe în care un rezultat de 4-600% (echivalent cu un cost al vânzării de 16,6-25% din valoarea ei) reprezintă un succes real, de pildă pe nișa de papetărie online sau de produse de curățenie.

O strategie de succes pe Google Ads implică în primul rând înțelegerea corectă a instrumentelor puse la dispoziție de Google și așezarea lor corectă în mixul de marketing.

Nu trebuie să ceri vânzări acolo unde ai de așteptat doar reach.

Nu trebuie să ceri doar reach de acolo de unde ai putea scoate conversii.

Nu trebuie să fii agresiv cu utilizatorul / prospectul acolo unde trebuie doar să îi zici „Bună!”.

Nu trebuie să te limitezi la a-i zice „Bună!” dacă el e pregătit să facă pasul și să cumpere.

Pe scurt, trebuie să înțelegi care e customer journey-ul în industria / nișa ta și care sunt stadiile prospectării. Pentru asta trebuie să faci diferența nu doar între query-uri de informare și query-uri de tranzacție, dar și între instrumentele de prezentare / awarness și cele de tranzacție / performanță.

Rezultatele devin palpabile în momentul în care așteptările sunt realiste.

În total cei patru clienți evidențiați mai sus investesc peste 1,3 milioane RON / an în Google Ads, buget cu care se generează vânzări de cca. 20 milioane RON pentru o cifră de afaceri cumulată de peste 45 milioane RON. La unul dintre clienți vânzările din Google Ads totalizează 80% din vânzări, la altul 25%, la ceilalți doi cca. 50%.

După cum se poate observa, bugetele lor lunare dedicate Google Ads sunt de cca. 2500-3000 de euro, mergând până la 5-6000 de euro în perioadele de Black Friday și de final de an. Un buget de marketing corect dimensionat este una dintre cheile succesului. Nu poți spera la o cifră de afaceri de nu știu câte milioane de lei investind cu țârâita doar câteva sute de euro. Bugetul de marketing (care include și cheltuielile cu publicitatea, nu doar prin Google Ads, dar și pe alte canale utile companiei) trebuie să fie în jur de 10% din cifra de afaceri, +/- câteva procente. Sunt afaceri în care e suficient un buget de 6-7% din cifra de vânzări, sunt afaceri în care e nevoie de 14-15%. Pentru o orientare generală, la o cifră de afaceri de 2,5 milioane RON bugetul de marketing ar trebui să fie în jur de 250.000 RON / an +/- câteva procente. De asemenea, pentru o companie nou-intrată pe piață bugetul de marketing trebuie dimensionat ceva mai agresiv decât în cazul unei companii bine așezate. 

Acestea fiind zise, sperăm că rezultatele acestea, palpabile, vă vor da suficientă încredere pentru a face o alegere corectă în ceea ce privește viitoarea dvs. agenție de marketing și Google Ads.

Servicii complete pentru orice proiect web, indiferent de complexitate, într-o singură ofertă.

Web design (București & UE), magazine online la cheie, aplicații personalizate, campanii de publicitate online, auditare & creare site web, consultanță și training.

J40/6260/2010 | CIF RO27080354
RO20INGB0000999901998848 ING Bank

Client Partners network
Pinbud International a fost încă din 2010 "agentie partener Google Ads", statut la care am renunțat benevol în 2021 pentru că noi suntem în primul rând un partener al clienților, nu al Google. Citiți aici motivațiile din spatele deciziei noastre.