În tot acest timp PNL-ul continua să lucreze targetat, cu aceeași hărnicie din turul I, echipa de campanie comunicând zilnic mesaj după mesaj, pentru diverse grupuri țintă. Și partenerii PNL, Newsweek.ro, care se pretinde o publicație premium dar în realitate e un hub de influență de dreapta, au lucrat extrem de bine, reclamele lor țintind în mod specific segmentul demografic 45+, cel mai vulnerabil pentru președintele Iohannis. Reclamele PSD / Viorica Dăncilă erau la fel de șterse (terne, amabile, stilul… „Ion Iliescu 1990”) ca la turul I și mai ales era țintite la grămadă, de la 25 până la 90 de ani. Când tu știi că ăla care are 25-34 de ani nu te vrea pentru că te socotește 1. proastă, 2. analfabetă, 3. coruptă etc. de ce nu încerci să-i demonstrezi că ești 1. deșteaptă, 2. cultă, 3. cinstită, în loc să-i tot bagi aceeași și aceeași și aceeași reclamă în care îi zici că va fi bine ca să nu fie rău?! Reclama aceasta: https://www.facebook.com/ads/library/?id=581823922577988 a făcut 900.000 de afișări, aceasta: https://www.facebook.com/ads/library/?id=3148010321891992 250.000… Colac peste pupăză, pe Instagram au început să ruleze reclame ridicole, cu… băbuțe: https://www.facebook.com/ads/library/?id=2633797626655639 . Nu poți decât să te iei cu mâinile de cap sau să râzi!
Știa echipa de digital (sau cine s-o fi ocupat de campanie) să targeteze? Da, dovadă această reclamă: https://www.facebook.com/ads/library/?id=537281590400884 în care doamna Dăncilă își face o pioasă cruce și se pregătește să pupe niște moaște. Nu s-a afișat decât segmentului demografic 45 – 65+, majoritar feminin. Faptul că nu s-a utilizat decât marginal puterea digitalului – segmentare -> țintire -> poziționare – arată că de fapt ori nu s-a vrut, ori nu s-a putut.